جواب سوالات درس هشتم فارسی دوم
جواب سوالات درس هشتم فارسی دوم : ” از همه مهربان تر ” همراه با متن کامل درس و لغات سخت و انواع دیکته
درس هشتم کتاب فارسی دوم دبستان ” از همه مهربان تر ” از صفحه 50 تاصفحه 55 می باشد.
که شامل موارد ذیل است:
1- لغات سخت و هم خانواده کلمات درس از همه مهربان تر
2- متن کامل درس از همه مهربان تر
3- جواب سوالات درست و نادرست ، گوش کن و بگو ،حالا تو بگو و پیدا کن و بگو
4- کلمات مهم حکایت همکاری؟
5- انواع املای درس از همه مهربان تر
لغات سخت درس هشتم فارسی دوم دبستان « از همه مهربان تر » :
دعا – یعنی-موقع
فهمیدم – تصمیم – بخواهم
سالم – مهربان – محبّت
هم کلاسی – حتّی- کوچک تر
هم خانواده درس هشتم فارسی از همه مهربان تر :
خواه = می خواهم – خواهش – می خواهیم
هم = هم صحبت – هم شاگردی – هم کلاسی
مهر = مهری – مهربان – مهر ورزی
دعا = دعاخوان – دعاگو
متن کامل درس هشتم « از همه مهربان تر »
از همه مهربان تر
از همه مهربان تر
یک روز از مادرم پرسیدم: «دعا یعنی چه؟»
مادرم گفت: « دعا یعنی حرف زدن با خدا. در موقع دعا با خدا سخن می گوییم و از او یاری می خواهیم.»
وقتی فهمیدم دعا یعنی چه تصمیم گرفتم که من هم دعا کنم.
چون خیلی کارها هست که باید از خدا بخواهم در انجام دادن آن ها مرا یاری کند.
من دعا می کنم که پدر و مادرم همیشه سالم باشند.
دعا می کنم پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های مهربان پیش ما باشند؛ چون بازی کردن و حرف زدن با آنها را خیلی دوست دارم.
روزی از مادرم پرسیدم: «چرا همه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها را دوست دارند؟»
مادر گفت: «چون آنها بسیار مهربان هستند، همه را دوست دارند و به همه محبّت میکنند.»
خدا کسانی را که به دیگران محبّت و مهربانی کنند، دوست دارد.
خدایا ، تو از همه مهربان تر هستی. من می دانم که تو انسان های مهربان را دوست داری.
پس همیشه سعی میکنم با هم کلاسی هایم و حتّی بچّه های کوچک تر از خودم مهربان باشم تا تو مرا بیشتر دوست بداری!
جواب سوالات درس هشتم کتاب فارسی دوم دبستان
جواب سوالات درس هشتم دوم ابتدایی
کلمات مهم حکایت همکاری
ایستادند – استراحت – حاضرم
غذا – ترتیب – پذیرفتند – هیزم
درک و دریافت :
1- به نظر شما چرا پیامبر (ص) پیشنهاد دوستانشان را نپذیرفتند؟
پیامبر فرمودند : من هم مثل شما هستم ، در سفر همه باید همکاری کنیم.
نکته مهم و ضروری
* از مزایای املای بدون نقطه اين است که باعث افزایش تقويت حافظه ی دیداری و بالا رفتن قدرت تمركز دانش آموزان مي گردد.
این روش علاوه بر بالا بردن هوش و عملکرد دانش آموز به پیشرفت ایشان در نوشتن املا و افزایش دایره لغات و شناخت کلمات ، کمک بسزایی می کند.
اولیاء محترم لطفاٌ قبل از اینکه دیکته بدونه نقطه را به فرزندتان بدهید.
از او بخواهید یک بار متن درس مورد نظر را با دقت مطالعه کند و سپس برگه را در اختیار فرزندتان قرار بدهید .
و از ایشان بخواهید هر جای کلمات متن كه نیاز است نقطه بگذارند و متن را تکمیل کند.